سوالات متداول فروشندگان

سوال : آیا ثبت نام در سایت و ایجاد فروشگاه هزینه دارد؟
پاسخ: خیر. ثبت نام در سایت و نمایش محصولات کاملا رایگان است.

سوال : آیا سایت کندی محصولی برای فروش دارد؟
پاسخ : خیر . این سایت با هدف رونق کسب و کار و ایجاد فضایی امن و قابل اطمینان برای فروشنده و خریدار بستری برای معاملات در چارچوب قانون فراهم آورده است تا هر فروشنده با تشکیل رایگان فروشگاه، محصولات خود را به فروش رسانده و مستقیما” به دست مشتری می رساند.

سوال : هزینه کارگزاری سایت چقدر است؟
پاسخ: فروشنده لازم نیست هیچ هزینه ای بپردازد و بعد از هر فروش موفق محصول، مبلغ ۶ درصد بعنوان هزینه کارگزاری اخذ خواهد شد. (این مبلغ هر سه ماه یکبار مورد بررسی مجدد قرار گرفته و در سامانه بارگزاری خواهد شد).

سوال: برای فروش محصولاتم چه کاری باید انجام دهم؟
پاسخ : کافیست از یک عکس با زمینه سفید با کیفیت از محصول گرفته و با کلیک روی بنر فروشنده شوید نسبت به ثبت نام رایگان و ایجاد فروشگاه اقدام نمائید. پس از تکمیل و ثبت این فرم، کالای شما جهت فروش در سایت نمایش داده خواهد شد.

سوال : عکس محصول چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
پاسخ : دقت داشته باشید که برای فروش محصول لازمست حتما” از محصول عکس واقعی گرفته و از استفاده عکس های دانلودی از سایتها جدا” خوددای نمائید.

عکس باید واضح بوده و از روبرو گرفته باشد. برای این کار می توانید از پارچه سفیدی به عنوان پشت زمینه با فاصله ۸۰ سانتی متر استفاده نمائید.
سوال : کالا چگونه به دست مشتری می رسد؟
خریدار بعد از انتخاب کالا، نسبت به پرداخت وجه کالا و هزینه حمل اقدام نموده ، سپس مدیر سایت آدرس و مشخصات خردار را برای فروشنده ارسال نموده و فروشنده کالا را با همان مشخصاتی که در سایت قید نموده و عکس آن به نمایش گذاشته شده برای مشتری ارسال می نماید.
۷۲ ساعت بعد از دریافت محصول توسط مشتری و اعلام رضایت در سایت نسبت به تسویه فروشنده از طریق سایت اقدام خواهد شد.

سوال : بعد از دریافت پیامک محصول شما به فروش رفته است چکار باید بکنم؟
پاسخ : باید کالای خود را از طریق یکی از روشهای ارسال برای خریدار ارسال نموده و شماره بارنامه کالای خود را در سایت وارد نمایید.

سوال : هزینه ارسال به عهده خریدار یا فروشنده است؟
پاسخ : هزینه حمل بر عهده خریدار است . فروشنده مبلغ هزینه حمل را در فاکتور لحاظ نموده و مشتری در زمان تسویه حساب هزینه کالا و هزینه حمل را پرداخت نموده است. پس فروشنده باید نسبت به پرداخت و ارسال کالا اقدام نموده و شرکت هزینه حمل را بهمراه بهای کالا به حساب وی واریز می نماید.

سوال : آیا امکان حمل رایگان وجود دارد؟
پاسخ : بله . یکی از مشوق های خرید توسط خریداران حمل رایگان است که توسط فروشنده در صفحه کاربری در قسمت ویژگی ها در سایت به نمایش گذاشته است.

سوال : فروش محصول انجام شده است. چگونه آن را برای مشتری ارسال کنم؟
پاسخ : از طریق اسنپ باکس یا تماس با تی پاکس یا پست پیشتاز می توانید محصول را به آدرس مشتری ارسال نمائید.
به یاد داشته باشید که در زمان ارسال حتما” رسید دریافت نموده و در سایت اعلام نمائید.

سوال : چگونه وجه کالای فروش رفته به حسابم می آید؟
پاسخ : هزینه های کالا و ارسال ۷۲ ساعت بعد از تایید دریافت و رضایت توسط خریدار به حساب فروشندگان واریز می گردد و هیچ گونه نگرانی در خصوص تسویه در کوتاه ترین زمان وجود ندارد.

سوال : چقدر طول می کشد تا خریدار نسبت به اعلام رضایت کالا اقدام نماید؟
پاسخ : خریدار باید به محض دریافت کالا نسبت به بررسی اصالت و کیفیت محصول با اطلاعاتی که در سایت به نمایش در آمده است اقدام نموده و در صورت تائید و رضایت در کوتاه ترین زمان نسبت به تائید دریافت (که به منزله رضایت از کالا بوده) اقدام نماید.
اگر تا ۷۲ ساعت بعد از دریافت کالا نسبت به کالای دریافتی اعلام شکایتی نشود، بصورت اتوماتیک از سوی خریدار اعلام رضایت درج خواهد شد.

سوال : اگر کالا پس از فروش امکان ارسال وجود نداشت چکار کنم؟
پاسخ : اگر به هر دلیلی بعد از دریافت پیامک فروش محصول امکان ارسال کالا وجود نداشت باید موضوع را به شرکت اعلام نموده تا نسبت به دریافت رضایت و مهلت گرفتن از مشتری اقدام نماید.
لازم بذکر است که تکرار این اتفاق تجربه خرید خوبی برای مشتری نخواهد بود. پس در حد توان به اعتماد سازی مشتری کمک کنیم.

سوال : اگر محصول خود را به فروش رسانده باشم باید چکار کنم.
پاسخ : بلافاصله به سایت مراجعه نموده و در فروشگاه خود گزینه حذف محصول را کلیک نمائید.

سوال : چگونه وجه فروش کالا به حسابم واریز می گردد؟
پاسخ : با ثبت نام در سایت یکی از اطلاعاتی که باید به درستی وارد کنید اطلاعات مربوط به حساب بانکی است که شامل نام کامل دارنده حساب، شماره کارت و شماره شبای دارنده حساب است.

سوال : اگر مشتری نسبت به کالای دریافتی شکایتی داشته باشد و یا مغایرتی وجود داشته باشد، فروشنده چکار باید بکند؟
پاسخ : تمام تلاش سایت ایجاد اعتماد خریداران به فرشندگان است و در این راستا فرشندگان نیز باید کمک و مساعدت کافی در ارسال کالای منطبق بر موارد اظهار شده در سایت داشته باشند. اما اگر به هر دلیلی مشتری نسبت به کالای خریداری شده معترض بود ، موضوع به فروشنده اطلاع داده می شود تا نسبت به حل مشکل و رفع ابهام اقدام نموده و نظر خریدار جلب گردد.