۱. تمام افراد اعم از فروشنده و خریدار که از این پس به اختصار “کاربر” نامیده شده و از مزایا و امکانات سایت و اپلیکیشن و سرویس ها ی مرتبط با نشانی www.Kendi.ir که از این پس به اختصار “کندی” نامیده می شود استفاده می کنند ملزم به مطالعه دقیق این تعهد نامه بوده و ثبت نام “کاربر” در سایت و اپلیکیشن و سرویس های “کندی” به منزله قبول شرایط کلیه موارد مطروحه در این تعهد نامه است.
۲. منظور از “محصول” در این تعهد نامه، تمام کالاها و خدمات چه بصورت فیزیکی و غیرفیزیکی است که کاربر فروشنده برای فروش عرضه نموده است.
۳. شرایط استفاده از “کندی” تابع قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران است و کلیه افراد متقاضی استفاده از “کندی” بایستی به منزله قانون واجد شرایط داد و ستد باشند و هرگونه مشکلی بر عهده شخص کاربر بوده و “کندی” مسئول استعلام مشخصات اظهار شده از سوی کاربر نمی باشد از این رو مسئولیت ثبت نام بر عهده مالک شماره تلفن همراه است.
۴. در صورت بروز رسانی این تعهد نامه یک نسخه از نسخه بروز شده از طریق ایمیل اعلامی در زمان ثبت نام برای کاربران ارسال گردیده تا در مورد تداوم همکاری یا خروج از “کندی” شخصا تصمیم گیری کرده و در صورت استفاده از خدمات “کندی” اعلام رضایت و پذیرش موارد الحاقی را بصورت اتوماتیک اعلام می نماید. پس پیشنهاد می کنیم حتما در زمان ثبت نام نسبت به اعلام ایمیل فعال با آدرس دقیق توجه نمائید.
۵. کاربران مجاز به نمایش و فروش محصولات مجاز مطابق قوانین ج.ا.ا بوده و استفاده از نام های غیر عرف و برندهای ثبت شده بدون اجازه کتبی از مالکان معنوی آن ها برای محصولات و فروشگاه ها خلاف قوانین “کندی” بوده و تمام مسئولیت آن تماما متوجه کاربر می باشد.
۶. کاربران مکلف به ارائه مشخصات واقعی از نوع کسب و کار، آدرس و مشخصات فردی بوده و مسئولیت هرگونه تبعات بر عهده کاربر است.
۷. خریداران نسبت به درج آدرس و کد پستی دقیق جهت دریافت کالای خریداری شده اقدام نموده و خسارات و جریمه ناشی از برگشت کالا بدلیل نقص در آدرس پستی تماما بر عهده مشتری می باشد.
۸. کاربران اکیدا از قرار دادن رمز و کلمه عبور به افراد دیگر خودداری نموده و مسئولیت و عواقب نگهداری آن بر عهده کاربر است. در صورتی که مشخصات فروشگاه را گم کردید و دسترسی به پنل خود نداشتید با بخش پشتیبانی سایت تماس گرفته تا نسبت به مسدود کردن اطلاعات حساب شما اقدام گردد.
۹. اگر کاربر بعنوان نماینده فروش محصولات برند حقوقی اقدام نماید، باید از قبل نسبت به دریافت مجوز از سوی مجموعه حقوقی اقدام نموده و مسئولیت اخذ مجوز و تبعات تضییع حقوق مادی و معنوی افراد و سازمانها بر عهده کاربر بوده و “کندی” هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.
۱۰. ایجاد حساب کاربری مستلزم تائید توسط مدیر سایت بوده و صرفا جهت خرید و فروش محصولات و خدمات مجاز قوانین ج.ا.ا بوده و هیچ گونه حق دیگری برای کاربر ایجاد نمی نماید.
۱۱. در ابتدا یا حین فعالیت در “کندی” به منظور کسب اطمینان در مورد نحوه همکاری کاربر، “کندی” می تواند از کاربر نسبت به مطالبه اطلاعات و مدارک تکمیلی نموده و در صورت ایجاد ابهام یا مغایرت “کندی” می تواند بصورت یک جانبه نسبت به مسدود کردن حساب کاربری اقدام نماید.
۱۲. مسئولیت اتفاقاتی که خارج از مجاری رسمی “کندی” رخ دهد بر عهده کاربر می باشد.
۱۳. کاربر جهت استفاده از خدمات و ثبت نام در “کندی” نسبت به وارد کردن مشخصات خود اقدام نموده که به “کندی” اجازه بررسی و دسترسی به اطلاعات در سامانه تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی در راستای بهبود کیفیت اهداف سایت را به “کندی” اعطا می نماید.
۱۴. حضور و فعالیت شما بعنوان کاربر در “کندی” شرایطی را برای نمایش مشخصات شما در پلتفرم سامانه فراهم می آورد که ممکن است برای بصورت پیش فرض در پلت فرم اصلی سایت باقی بماند و در صورت بستن حساب کاربری و درخواست حذف کلیه آن ها از سوی کاربر ممکن است برای “کندی” هزینه بالایی داشته باشد و درخواست شما به صلاحدید “کندی” زمانبدی خواهد گردید.
۱۵. به منظور ارتقای کیفیت و تلاش در راستای رضایت مندی مشتریان، “کندی” استفاده از کوکی‌ها را محفوظ می دارد.
۱۶. در راستای سیاست “کندی” به منظور تسهیل داد و ستد بعد از تکمیل فرایند خرید و فروش، مشخصات کامل خریدار به منظور ارسال بسته خریداری شده در اختیار فروشنده قرار خواهد گرفت تا نسبت به ارسال آن به خریدار اقدام نماید.
۱۷. “کندی” در برخی موارد بایستی به منظور توسعه بستر و رضایت مندی کاربران نسبت به همکاری و تعامل با سایر شرکتهای زیر ساخت و توسعه دهنده سرویس ها اقدام نماید که لازمست اطلاعات طبقه بندی “کندی” و کاربران در اختیار ایشان قرار گیرد ولی به هیچ عنوان اطلاعات کاربران بدون اذن ایشان به فروش نخواهد رسید و در مورد دسترسی مقامات قضایی با حکم قضایی تابع قوانین ج.ا.ا است.

۱۸. درج محتوا در فروشگاه و ارائه دیدگاه به منظور اعطای مجوز به “کندی” جهت نشر عمومی آن است و تمام مسئولیت آن متوجه کاربر بوده و “کندی” مسئولیتی در قبال آن ندارد.
۱۹. مطالب ارائه شده توسط کابر مجوز بهره برداری بعنوان محتوا در اختیار همکاران شبکه های اجتماعی، سئو ،بازریابی و .. را داده تا هر جا لازم بود به منظور افزایش کیفیت “کندی” قرار گیرد از طرفی اگر بعد از انتشار متوجه نفی حقوق حریم خصوصی افراد یا مغایر مطالب قانونی و اخلاقی تشخیص دهد نسبت به حذف مطالب اقدام خواهد کرد و کاربر هیچ گونه حقی نخواهد داشت.
۲۰. هر فروشنده می تواند با ثبت نام در سایت و پذیرفتن مقررات فروش محصول، نسبت به فروش محصولات مشروع و قانونی خود در “کندی” اقدام نماید.
۲۱. ثبت نام در سایت و استفاده از هاست به منظور عرضه و نمایش محصولات رایگان بوده و تنها بعد ز فروش موفق به منظور حق العمل و کسورات قانونی مثل مالیات و ارزش افزوده مبالغی که در “کندی” به اطلاع می رسد کسر شده و مابقی بعد از تائید رضایت مشتری به شماره حساب بانکی که توسط فروشنده اعلام شده است واریز می گردد. لازم بذکر است در راستای مشتری مداری “کندی” در صورت هرگونه مشکل در کیفیت و کمیت مسئولیتی ندارد.
۲۲. مسئولیت صحت شماره حساب بانکی بر عهده کاربر بوده و هرگونه خسارت بر عهده کابر می باشد.
۲۳. فروشنده مکلف است کالای نمایش داده در “کندی” را با همان کیفیت و بسته بندی مناسب به دست فروشنده رسانده و مسئولیت محصول تا زمان رسیدن به دست مشتری بر عهده فروشنده بوده و در راستای مشتری مداری “کندی” در صورت هرگونه مغایرت و وجود مشکل منطقی از سوی خریدار، فروشنده مسئول بوده و در صورت عودت کالا تمام مسئولیت و خسارات متوجه فروشنده خواهد بود.
۲۴. فروشنده مسئول تبلیغات، فروش و انتقال کالا و خدمات مشروع و قانونی منطبق بر کشور ج.ا.ا است و تبعات هرگونه خطایی متوجه کاربر خواهد بود.
۲۵. با توجه به اینکه “کندی” صرفا بستری برای فروش محصولات در اختیار کاربران قرار می دهد در نتیجه مسئولیت صحت هرگونه اطلاعات فنی و صنفی از جمله کیفیت، قیمت گذاری و مسائل بهداشتی بر عهده کاربر است و “کندی” در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
۲۶. در راستای سیاست “کندی” مبنی بر فراهم آوردن و تسهیل فضایی برای ایجاد کسب و کار قانونی، “کندی” نظارتی بر تولید، بسته بندی و قیمت گذاری محصول نداشته و تمام مراحل توسط فروشنده با مسئولیت ایشان انجام شده، لذا اکیدا به مشتریان توصیه می گردد قبل از عملیات خرید تمام مسائل اطلاعات فنی و صنفی از جمله جنس ، کیفیت، قیمت گذاری، وزن کالا و مسائل بهداشتی و تاریخ مصرف را بخوبی بررسی نموده و در صورت اطمینان به فروشنده نسبت به انجام خرید اقدام نمایند و “کندی” در این زمینه هیچ گونه ضمانت و مسئولیتی ندارد و در صورت بروز هر گونه مشکل، طرفین (فروشنده و خریدار) باید مسائل را از طریق محاکم قضایی پیگیری نمایند.
۲۷. فروش و عرضه محصولاتی که نیازمند مجوز هستند فقط با کسب مجوز مربوطه از جمله سازمان نظارت بر محصولات آرایشی بهداشتی و معاونت غذا و دارو انجام شده و در صورت تخلف علاوه بر مسدود شدن حساب کاربری مسئولیت حقوقی آن متوجه شخص کاربر است.
۲۸. درج هر گونه ادعایی در توضیحات محصولات باید با مجوز و مدارک مربوطه بوده و در صورت عدم مجوز و مدرک ، “کندی” نسبت به حذف آن حتی پس از انتشار اقدام خواهد نمود.
۲۹. استفاده از لگوی سازمان های دولتی، مراکز و القاب مقدسه ممنوع بوده و هر گونه سوء استفاده علاوه بر مسدود شدن حساب کاربری طبق قوانین جرم و قوانین قضایی قابل پیگیرد خواهد بود.
۳۰. در صورت غیر فعال بودن فروشگاه بیش از ۴۵ روز، “کندی” نسبت به مسدود کردن حساب کاربی و فروشگاه اقدام خواهد نمود.
۳۱. هر کدام از کاربران موظفند نسبت به رعایت کلیه قوانین کسب و کار از جمله ارائه اظهارنامه های مالیاتی و ارزش افزوده محصولات خود اقدام نموده و “کندی” هیچ گونه مسئولیتی در قبال انجام و گزارش کاربران ندارد.
۳۲. حق مالکیت معنوی امکانات و محتوای “کندی” محفوظ بوده و هرگونه سوء استفاده از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.
۳۳. فروشنده مکلف است بعد از ارسال محصول به آدرس مشتری نسبت به ثبت کد رهگیری پستی یا اعلام وضعیت ارسال غیر پستی در سایت اقدام نموده و روند انتقال کالا تا رسیدن به دست مشتری را کنترل نماید.
۳۴. تسویه حساب با فروشنده پس از اعلام رضایت مشتری و کسر حقوق قانونی “کندی” ۷۲ ساعت کاری بعد انجام می گردد. البته ممکن است در تعطیلات رسمی و ترافیک کاری بانک ها این تاریخ به تاخیر بیافتد.
۳۵. شماره حساب اعلامی از سوی فروشنده که مرجع انتقال وجه و تسویه حساب می باشد. از این رو در درج شماره حساب دقت کافی را داشته باشید.

۳۶. اگر به هر دلیلی خریدار نسبت به انتقال وجه اقدام نموده و پس از لغو سفارش یا بازگشت محصول (پس از اثبات قصور فروشنده) ، لازم باشد وجه به حساب خریدار واریز گردد، مبلغ پس از کسر تعرفه بانکی به همان شماره حسابی واریز خواهد شد که عملیات پرداخت در درگاه بانکی از طریق آن انجام شده باشد ولو دارنده حساب و شماره حساب مغایر هم باشند.
۳۷. هزینه حمل کالا همزمان با عملیات خرید توسط خریدار پرداخت شده و فروشنده باید در زمان حمل نسبت به تسویه حساب هزینه حمل با پیک یا پست اقدام نماید و خریدار نباید در زمان تحویل کالا هیچ وجهی پرداخت نماید. لازم بذکر است هزینه حمل بصورت کامل همراه با هزینه محصول به حساب فروشنده واریز خواهد گردید.
۳۸. در صورتی که فروشنده نسبت به اعلام تخفیف در “کندی” اقدام نماید مسئولیت تخفیف های اعلام شده بر عهده وی بوده و تمام مبلغ از حساب ایشان کسر می گردد.
۳۹. بی شک آماده سازی برخی محصولات زمان بر بوده و ممکن است تا رسیدن کالا بدست مشتری زمانی طول بکشد لذا مشتری مکلف به همکاری با فروشنده و زمان تحویا کالا می باشد.
۴۰. در صورتی که فروشنده نسبت به محدودیت مکانی و زمانی ارسال کالا توضیحاتی را رایه نماید و خریدار بدون توجه به این محدودیت ها نسبت به خرید کالا خارج از آن محدود اقدام نماید تمام خسارات و هزینه های ناشی از عدم توجه متوجه خریدار خواهد بود.
۴۱. فروشنده مسئول ارسال کالای سالم و با همان وزن و کیفیتی است که در سایت اظهار نموده است. و هرگونه مغایرت این حق را برای مشتری ایجاد کرده تا کالا را تحویل نگرفته و نسبت به بازگرداندن آن اقدام نموده و تمام خسارات و مسئولیت آن متوجه فروشنده خواهد بود.
۴۲. کاربران در صورت انصراف از خرید یا ارسال تا ۵ ساعت پس از قطعی شدن سفارش امکان لغو سفارش را داشته (به شرطی که محصول ارسال نگردیده باشد) و پس از آن بصورت اتوماتیک خرید و ارسال قطعی اعمال می گردد.
۴۳. در صورتی که کالا پس از خرید قطعی خریدار و انجام پرداخت در انبار فروشنده موجود نباشد ، فروشنده می تواند درخواست تاخیر در ارسال نماید و اگر مورد موافقت مشتری قرار گرفت نسبت به ارسال با تاخیر اقدام نماید و در صورتی که مشتری با درخواست فروشنده موافقت ننماید، کل وجه واریزی عینا به حساب خریدار واریز می گردد.
۴۴. قوانین لغو سفارش، برگشت و عودت کالا تابع آیین‌نامه اجرایی قانون تجارت الکترونیکی (مصوب سال ۱۳۸۸) می باشد و خریدار و فروشنده ملزم به رعایت آن می باشند.
۴۵. چنانچه انصراف از خرید، در بازه زمانی خرید مواد اولیه و ساخت یا بسته‌بندی و ارسال از سویی فروشنده باشد، امکان لغو سفارش برای مشتری وجود ندارد.
۴۶. خریدار ۲۴ ساعت پس از تحویل گرفتن کالا فرصت دارد تا در سایت و اپلیکیشن‌ برای گزارش هر گونه مشکلی استفاده کند. در غیر این صورت، سیستم به طور خودکار رضایت کاربر را روی سفارش ثبت می‌کند و خریدار حق هیچ گونه ادعایی نداشته و مراحل پرداخت وجه به حساب فروشنده آغاز خواهد شد.
۴۷. خریدار در صورت هرگونه مشکل و مغایرت باید ضمن گزارش موضوع قبل از ۲۴ ساعت از زمان تحویل، بسته را بصورت امانت تا زمان تعیین تکلیف بدون تغییر نزد خود نگه دارد. مسئولیت هرگونه آسب وارده پس از تحویل مرسوله بر عهده کاربر می باشد.
۴۸. در صورت ارسال کالای اشتباهی از سوی فروشنده، مسئولیت تمام خسارات و هزینه ها فروشنده بوده و در اولین فرصت نسبت به جایگزینی و دریافت رضایت مشتری اقدام نماید.
۴۹. ملاک مغایرت محصول نمایش داده شده با محصول دریافتی تفاوت در جنس و کیفیت، وزن ، اندازه ، بسته بندی و سایر مواردی است که عرفا مغایرت تلقی شده و موارد ظاهری و جزئیات بویژه در صنایع دستی که امکان تولید همه تولیدات بصورت کاملا مشابه وجود ندارد ، نمی باشد. در عین حال خریدار می تواند موارد مغایرت را گزارش نموده تا مورد بررسی قرار گیرد.
۵۰. در صورتی که فروشنده کالا را بصورت بدون نقص برای مشتری ارسال نموده و در حین انتقال ضربه و خسارتی به آن وارد شده باشد، فروشنده باید از طریق مبادی قانونی نسبت به استیفای حقوق حقوق از شرکت حمل و نقل و پیک اقدام نموده و با توجه به اینکه خریدار هیچ گونه تقصیری نداشته، مجددا نسبت به کالای بدون نقص به خریدار اقدام نماید.
۵۱. امکان لغو سفارش مواد غذایی و ترکیبات دارویی پلمپ شده که توسط مشتری باز شده است بدلیل رعایت مسایل بهداشتی امکان پذیر نیست. و در صورت اعتراض باید قبل از باز کردن پلمپ نسبت به پیگیری وضعیت آن اقدام نماید.
۵۲. مسئولیت درج قیمت کالا بر عهده فروشنده است و اگر بعد از پرداخت وجه توسط خریدار نیز مشخص گردد که قیمت اشتباه وارد شده (مثل تومان بجای ریال و ..) باید نسبت به جبران آن اقدام نماید و “کندی” حق استیفای حقوق خود و خسارات وارده از محل اندوخته حساب کاربر را دارد.

۵۳. هر کاربر میتواند بعد از مدتی فعالیت در “کندی” نسبت به درخواست رسمی بستن حساب کاربری اقدام نماید و اطلاعاتی که در پلت فرم قرار گرفته ممکن است تا زمان بروز رسانی در داده های سایت و اپلیکیشن موجود باشد.
۵۴. هرگونه کپی برداری از مجموعه اطلاعات “کندی” انحصاری بوده و حق پیگرد قانونی را محفوظ می دارد.
۵۵. در صورتی که بخاط اطلاعات و مسائلی که توسط کاربر در سایت و اپلیکیشن قرار گرفته “کندی” مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، کاربر مکلف به حضور و پیگیری و پرداخت هزینه های دادرسی می باشد.
۵۶. در صورتی که مشتری نسبت به انتخاب محصول به سبد خرید اقدام نموده و عملیات پرداخت را انجام ندهد و در بازه زمانی تغییر قیمت از سوی فروشنده اعمال گردد باید ما بالتفاوت قیمت آن را به فروشنده بپردازد.
۵۷. تمام موارد درج نشده در این تفاهم نامه تابع قوانین رسمی ج.ا.ا است.
۵۸. در صورت هرگونه اعتراض و شکایت می توانید با آدرس info@kendi.ir مکاتبه نمائید. همکاران ما در ساعات اداری ۹ الی ۱۶ پاسخگوی شما خواهند بود.